Ultima semana....

14 maart 2015 - Cusco, Peru

Hola amigos,

Deze week is werkelijk voorbij gevlogen en de laatste avond was al aangebroken voor ik het doorhad. De laatste keer salsales en weer wat draaien geleerd waaronder 'sukkeltje', deze pas is mij op het lijf geschreven omdat ik vaak vergeet ergens te draaien. 'Lisa, que es tantonita en Holandais?' Sukkeltje dus...
Toen met z'n allen uit eten en daarna nog salsadansen en uit in Mama Africa om daar iedereen gedag te zeggen.
M'n Spaanse cursus heb ik afgerond met een test met 17/20 punten. Helemaal blij dus en ik kan met een gerust hart op reis denk ik zo.

De bus vertrekt vanavond om 20:45 dus heb ik de tijd om nog een aantal mensen te zien en in te pakken.
Het hostel en de bus zijn geboekt dus Reed (US) en ik zijn er klaar voor.
Omdat ik maar ziek bleef ben ik toch maar langs de arts gegaan en heb ik antibiotica gekregen en een soort (super lekker) hoestdrankje. Die hebben goed geholpen en mijn hoest is nu nog maar een klein kuchje na een kuur van 5 dagen.

Het reisschema dan maar voor nu, hoe wel het steeds verandert omdat ik van nieuwe dingen hoor of plaatsen bij nader inzien toch niet per se hoeft te zien:
Eerst gaan we naar Arequipa en daar ontmoeten we dan twee anderen die ook de Colca Cañon gaan doen (een trek van drie dagen).
Daarna gaan we allemaal iets anders doen en ik ga door naar Paracas, aan de kust. Het is een schiereiland met mooie natuur om te bekijken dus ga ik daar een boottrip maken.
Dan ga ik omhoog, via Lima (waar ik eigenlijk niet heen hoef maar ik moet er de bus nemen) naar Huaraz in de bergen en dan Iquitos in de jungle.
Mooie vooruitzichten en ook lekker dat ik de laatste dagen in Cusco zal zijn voor ik terug vlieg. De stad is toch heel speciaal voor me geworden na twee maanden een thuis te zijn.