Mi familia

5 maart 2015 - Cusco, Peru

Hola Chico's,
Deze week zit ik lekker in een familie vlakbij school die om een heleboel gedoe is verplaatst naar een andere plek in Cusco. Lekkere timing dus!
De familie bestaat uit de moeder en twee kinderen van 16 en 12. Ik heb een prachtige kamer met een super fijn bed en het is heel gezellig. Er wordt geen Engels gesproken dus wordt ik gedwongen tot Spaans en dat is alleen maar goed.

Wat wel een beetje jammer is, is dat ik deze week ziek ben. Gelukkig ben ik dat niet alleen maar is de halve school dat ook. Dat krijg je ervan; als je water en eten met elkaar deelt, deel je ook ziektes....Vanavond dus maar een gewoon afscheidsetentje van Alissia die hier drie maanden was, ipv uit te gaan.

Een aantal nieuwe leraren op school, waaronder een schattig ouder mannetje dat les geeft aan ons in koffiehuisjes en ons de sleng van het Spaans bijbrengt. Een woord om te zeggen dat iemand is overleden is bijvoorbeeld 'Kaput'. Mijn Zwitserse klasgenootjes en ik gingen stuk!
Met Zwitsers wordt ik deze week trouwens overspoeld. Waren het vorige weken nog de Nederlanders, nu trekken de Zwitsers massaal naar Peru om vrijwilligerswerk te doen en een beetje Spaans op te steken.

Volgende week is mijn laatste week hier en dat is een gek idee, na 2 maanden voel ik me thuis (wow, twee maanden realiseer ik me nu opeens!) en wil ik helemaal niet weg. Toch wil ik natuurlijk ook op reis, er is hier zo veel te zien en daarvoor zijn vier weken zelfs te kort....
De laatste week hier ga ik besteden aan een middagje souvernirs shoppen met Anton (allebei kunnen we het niet laten), bussen boeken voor op reis én hopelijk nog heel veel Spaans leren!

Muchos besos!

1. Toos:
    5 maart 2015
    Helemaal nieuwe situatie maar wel fijn een lekker bed en goede kamer,zeker als je je niet helemaal lekker voelt,het is zoals je zegt, alles delen, eten en drinken,dan zit dat erin. maar wat heb je weer een leuke reiplannen,en weer mooie dingen te zien en te beleven.Heel veel plezier,ga lekker op de markten souvernirs kopen,'n tip: 'n lama voor David???
    liefs oma.