Carnaval, el Molino en Pisac

24 februari 2015 - Cusco, Peru

Carnaval is hier een feest dat verspreid is over, in ieder geval, twee zondagen. In La Paz mocht ik, lopend met mijn backpack, al genieten van het scheerschuim dat in de rondte wordt gesprayd maar toen ik in Cusco was kon ik er echt van genieten.
Ik verwachtte een watergevecht, dus gewapend met mijn fles water en een poncho ging ik op pad naar de Plaza de Armas. Daar kwam ik er al heel snel achter dat het geen water was dat ik in mijn ogen had.
Gelukkig vond ik de rest snel en omdat het niet helemaal duidelijk was of het jongens tegen de meisjes was nam iedereen het zekere voor het onzekere en kreeg ik het als enige meisje behoorlijk zwaar. Na een tijdje vormden we echter een team en omhulden we anderen in wolken van schuim. Af en toe was er een wat verdwaalde waterballon maar het plein werd bedekt met een dikke laag schuim tot het begon te regenen. We besloten iets anders aan te trekken en te meeten in een pub.
Omdat ik me op de perfecte ooghoogte bevond van alle bussen schuim heb ik de rest van de dag lopen huilen. 'Lisa, you can stop crying now,The Notebook is over.' was een zin die ik erg veel heb gehoord.

Er zijn weer een aantal nieuwe studenten bij gekomen en een aantal zaten in Sacred Valley en zijn na een week terug gekomen. Een enorme drukte is het nu, maar wel gezellig in de school.
Ook zijn er een aantal mensen vertrokken en deze week vertrekken er meer. Het was dus een week van afscheidsfeestjes en ik vrees dat deze week er niet heel anders uit zal zien...

Verder heb ik de zwarte markt, El Molino, bezocht en ijs gegeten van een lokale vrucht die oranje is. Het was vooral erg zoet.
Ook zijn we naar Pisac geweest, voor de markt maar ook voor een tweede zondag carnaval. Dat plan viel echter een beetje in het water toen we na de markt heerlijk aan de carrotcake en cheesecake zaten.
Gisteren heb ik een soort salsadans in een kring geleerd en vanavond hebben we weer les met een aantal van school. We kunnen een privéleraar inhuren voor 15 Soles pp per uur. Gisteren was echter gratis in de club Mama Africa waar iedere avond les wordt gegeven. Na een week basics weet je het echter wel een beetje dus nu op zoek naar gekke draaien en andere passen.

Het incamuseum is inmiddels ook bezocht, verfrissend om weer eens een keer op z'n Europeaans informatie te krijgen bij wat je ziet. Toch blijft het vaak veel van hetzelfde. Potjes, wapens en kleren; mooi maar na een tijdje heb je het gewoon wel gezien... Met school gaan we deze week nog twee andere musea bezoeken dus dat lijkt me leuk :)
Ik ben over de helft dus het is belangrijk dat ik ga kijken wat ik hier nog wil zien en wat niet. De tijd vliegt hier gewoon voorbij!

1. Toos:
    24 februari 2015
    Dit was 'n leuk einde van de dag,weer een reisverslag, voor ik naar bed ga. Carnaval meegemaakt,anders dan gedacht.om in het schuim te zwemmen,maar ook weer een feest,zo maak je steeds weer nieuwe,leuke dingen mee.Markten,musea en....
    heel leuk, de salsadans,heerlijk lijkt het me, zo met een groep
    Komende week afscheidsfeestjes en kennismakingen,ook best
    even slikken af en toe denk ik.Lisa weer een goede week,ja het gaat nu langzaam naar de laatste weken,maar nog best veel tijd om dingen te zien en beleven.Was ,leuk met Jasmijn
    hebben al je foto's bekeken,prachtig. liefs oma.