Sexy woman defenitely!

13 januari 2015 - Cuzco, Peru

Vanmorgen voor het eerst zinvol vroeg wakker geworden want mijn cursus Spaans begon om 8:30.
Na 25 minuten lopen kwam ik op school aan, compleet buiten adem want het gaat bergopwaarts.... Ik moest een examen afleggen om mijn niveau in Spaans te beoordelen. Nadanoppes natuurlijk, dus ik begin in de laagste klas. Een groepje met de jongen uit Zweden en de meisjes uit Zwitserland, klein groepje dus maar dan leer je het meest.
De lessen bestaan uit twee keer 100 minuten en daar tussenin 20 min pauze. Eerst een vrouw, Dessireé en daarna een jongen, Mijhael. We hebben ontzettend gelachen en een hoop geleerd. "88 grachten" blijft moeilijk om uit te spreken maar erg grappig.

Met Paul weer wezen lunchen bij CumsiCumsa, echt Peruaans voedsel en ik wou dat ik het allemaal kon doorslikken... Ik had echt niet verwacht dat ik zoveel moeite zou hebben met het eten van vlees. Ik wil het echt wel proberen maar ik krijg het gewoon niet doorgeslikt. Iedere keer als ik een stukje vlees zie voel ik de draadjes in mijn mond, kaken op elkaar plakken vanwege de andere substantie moet ik mezelf dwingen te slikken.

Voor Paul was het vandaag een spannende dag want vanwege de nieuwe burgemeester hier zou hij misschien zijn baan kwijtraken. Hij was er zelf best positief over maar het is natuurlijk verschrikkelijk om iets kwijt te raken wat je meestal leuk vindt om te doen. Ik wachtte in de auto tot hij terug kwam van het gesprek en nee, hij mocht niet blijven.
Om toch maar iets moois te maken van vandaag heeft hij me meegenomen naar 2 van de mooiste uitzichten over Cusco. Wow, it really was stunning!
Het tweede uitzicht was bij Saqsehwoman, een Quechua naam (2e taal hier). Je spreekt het uit als sexy woman dus ik was de eerste keer nogal verbaasd toen Paul erover begon. Nu begrijp ik het echter helemaal.
Het begon keihard te regenen en onweren dus bleven we in de auto van het uitzicht genieten en kijken hoe het langzaam donker werd terwijl de lichtjes in de stad aangingen.

Om 19:30 was er een welkomstdiner voor alle nieuwe studenten, een beetje te laat vanwege de regen en een erg slecht begaanbare, donkere weg, kwam ik toch nog aan :) Heerlijk eten en gelachen met iedereen. De voertaal is (nu nog) Engels en het wordt steeds moeilijker om in het Nederlands te blijven schrijven. Steeds komen er Duitse, Engelse, Franse en soms zelfs Spaanse woorden in me op.

Net thuis aangekomen en daar mijn nieuwe huisgenoot uit Denemarken ontmoet. Tony is een man van in de 40 en hij komt net uit Bolivia. Lang vlassig haar in zo'n staart op zijn rug. Ik vind hem echt zo'n mettal-type maar tot nu toe is hij verdiept in de sportwedstrijden op zijn laptop. We'll see.

Liefs Lisa

1. Birgit:
    13 januari 2015
    Lieve Studente, over een tijdje zul je zelfs in het Spaans gaan dromen. Wat heerlijk om je zo te kunnen onderdompelen in een nieuwe taal. Je hoeft niet ook nog aandacht te geven aan wiskunde etc. Kan Paul nog een paar weken blijven werken of houdt het direct op? En bestaat er een sociale voorziening zoals WW in Peru?
    Liefs, mama
  2. Toos:
    13 januari 2015
    Ha Lisa, wat is het heerlijk om 's morgens beneden te komen en direct jouw verhaal te lezen.Je bent nu echt aan de studie begonnen,maar er moet wel het een en ander overwonnen worden,de berg op en het vlees, dat laatste is wel echt vervelend voor je, zit het er doorheen gemalen of kun je gewoon een stuk aan b.v.de lammetjes geven buiten of in een plantenbak gooien, geen leuk plan hé.
    Ik ga je straks mailen,ga met Narda de stad in,dus heb ik ook wat Almere-nieuws. een goede dag en tot later.liefs oma.