En ik was nog wel zo trots....

16 januari 2015 - Cuzco, Peru

Gisteren was het een beetje te laat om nog te schrijven dus heeft de blog even op zich laten wachten maar hier is ie dan hoor :
Wat een geweldige avond weer ;)
Na een aantal geweldige Spaanse lessen lekker in de zon gezeten, pakjes op de post gedaan en toen naar de markt. Het is een beetje een gewoonte geworden om samen te eten en soms te koken.
Voor gisteren stond er alpaca op het menu. We hadden eigenlijk geen idee wat we erbij moesten eten en waren de rijst een beetje zat. Mashed potatoes, groenten en alpaca dus. Op de markt kochten we alle ingrediënten en zo stonden we met z'n zessen te wachten tussen de varkenskoppen op onze 2,3 kg alpaca. Twee grote stukken vlees werden in een plastic tasje gedaan en zo verlieten we de markt. Het eten op de markt is echt een beleving. Ik heb enorme cashewnoten gekocht en je kan er maïskolven krijgen voor 2 Sol van vrouwtjes die de hele dag in hun grote pan zitten te roeren. Deze mais is een beetje wittig van kleur en voor één Sol extra krijg je er een plak kaas bij, dat is echter minder aan te raden omdat het erg rubberig smaakt.
Thuis was het een hele uitdaging om het vlees te snijden, bedoeling was dat het zou dun zou worden als rosbief maar de messen waren verschrikkelijk bot. Na een tijdje hadden we dan toch uitgevonden wat handig was en werden het toch mooie plakjes zonder het vieze vetlaagje dat er maar moeilijk afging. Gek hoor, met je handen zo'n groot stuk vlees vasthebben. Maar t voelde wel prima om het zelf te bereiden, ik weet dan tenminste wat ermee is gebeurd :)
Het eten zelf ging ook prima, beetje droog en draderig maar ik kreeg t doorgeslikt.
Toen muziekjes en video's aan elkaar laten zien. Duidelijk werd dat ik een paar filmpjes heb gemist. Als je iets raars wilt zien moet je YouTube even 'cows cows cows' of 'what does the fox say' intypen... Have dun!
Toen naar de karaokebar, jurkje aan want t was een nopants-day en een jurk in mn tas voor als de jongens hun broek uit zouden moeten trekken, gelukkig was dat niet het geval. Een hoop Spaanse muziek kenden we natuurlijk niet maar we hebben dapper meegezongen en met een aantal Nederlanders ons landje vertegenwoordigd ;)
Uiteindelijk werd t al dansend, zingend en drinkend 4 uur 's ochtends voor we naar huis gingen. Niet iedereen had zich bedacht dat alcohol op deze hoogte iets harder binnenkomt dan thuis. Laten we het erop houden dat de Spaanse les vanochtend ontzettend grappig was met een klasgenootje dat nog een beetje aangeschoten was en steeds wakker gehouden moest worden en erachter kwam dat hij ergens gevallen moest zijn omdat er een kras op z'n arm zat.
De teleurstelling van vandaag gaat over de alpaca's.... Dat is dus alleen voor de toeristen die denken dat iedereen dat hier eet. Sterker nog, mijn host heeft t nog nooit gegeten. Beetje jammer maar t kan in ieder geval van mijn bucketlist af, al weet ik niet eens zeker of het er wel op stond...
Vanavond wordt t weer gezellig. Eerst met z'n allen ontbijt eten in een pub (dont ask me why) en dan krijg ik een biertje van onze leraar Spaans dat ik heb gewonnen. We moesten iets schrijven en als hij zou lachen zou hij een drankje kopen.
En dan om 21:00 beginnen de salsa lessen in Mama Afrika. We hebben zelfs jongens weten over te halen mee te omen dus het belooft een mooi weekend te worden.
Een heel fijn weekend dus ;)

1. Toos:
    16 januari 2015
    wat knap van je Lisa dat vlees te bereiden. Wat hebben jullie ontzettend veel plezier, genieten hé.liefs oma